Thursday 16 August 2012

CINTA YANG TAK PERNAH BERAKHIR

Tuhan Yesus...
Saat aku menyukai seorang teman,
Ingatkanlah alu bahawa akan ada sebuah akhir,
sehingga aku tetap bersama yang tak berakhir,

Tuhan Yesus...
Ketika aku merindukan seorang kekasih,
Rindukanlah aku kepada rindu sejati-Mu,
Agar kerinduanku terhadap-Mu semakin menjadi,

Tuhan Yesus...
Jika aku hendak seseorang,
Temankanlah aku dengan orang yang mencintai-Mu,
Agar bertambah kuat cintaku pada-Mu...

Tuhan Yesus,
Ketika aku sudah jatuh cinta,
Jagalah cinta itu,
Agar tidak melebihi cintaku pada-Mu,

Tuhan Yesus,
Ketika aku berucap aku cinta pada-Mu,
Biarlah ku katakan pada hati yang bertaubat pada-Mu
Agar aku tidak jatuh cinta dalam cinta yang bukan kerana-Mu,

Sebagaimana orang bijak berucap,
mencintai seseorang bukanlah apa-apa,
dicintai seseorang adalah sesuatu yang indah,
dicintai oleh orang yang kita cintai adalah sangat beerti,
Tapi dicintai pleh SANG PENCIPTA ??
Adalah segala-galanya...



jess.clytemnestra@gmail.com

No comments:

Post a Comment